Aktuelle Zeit: 25.06.2018 00:54

Alle Zeiten sind UTC [ Sommerzeit ]

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Account Security Verification
BeitragVerfasst: 25.07.2010 09:23 
Judge Thread
Judge Thread

Spielt gerade: FIFA 18
WTF?? Mein Account liegt seit ca. 3 Monaten auf Eis, gerade flattert folgende e-mail rein:

Greetings,

We have determined that your World of Warcraft account has been accessed/compromised by someone not authorized to do so by the World of Warcraft Terms of Use (http://www.worldofwarcraft.com/legal/termsofuse.html).

To protect your privacy and security, we have temporarily disabled this account. Any recurring subscriptions have been suspended to prevent further monetary charges. In order to regain access to the account, you must complete the steps below to secure the account and your computer.

Please keep this email for your reference until the account recovery process has been completed.

STEP 1: SECURE THE ACCOUNT, YOUR COMPUTER AND YOUR EMAIL ADDRESS
Account compromises most often occur when a player shares login information with an unauthorized third party or plays on a computer that has a virus, Trojan, or key-logger. We recommend following the http://us.battle.net/security/checklist.html on our Account Security site at http://us.battle.net/security/index.html.

STEP 2: RECOVER THE ACCOUNT
We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
http://hier-steht-mein-Ticket.xyz

STEP 3: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED
We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.

Please be aware that if unauthorized access to this account continues after the recovery process is complete, it may lead to further action against the account.

Regards,

Neil G.
Game Master Bahrdrak
Customer Services
Blizzard Entertainment

Wollen die mich verarschen? Bin nichtmal sicher, ob ich auf den dämlichen Link klicken soll. Ich hab mit niemandem meinen Account geteilt, bin weder Viren- noch Keyloggerverseucht. Was sollte jemand mit einem deaktivierten Account vorhaben / anstellen können?

www.kopftreffer.de ▪ ▪ ▪ twitter.com/bluntman3000 ▪ ▪ ▪ instagram.com/bluntman3000

Betreff des Beitrags: Re: Account Security Verification
BeitragVerfasst: 25.07.2010 10:01 
Der wohnt hier...
Der wohnt hier...

Mag zwar alles schön klingen, die URL die du da entfernt hast ist aber mit Sicherheit keine die irgendwo worldofwarcraft.com, wow-europe.com oder battle.net enthält. Googlen nach Neil G. oder Game Master Bahrdrak hat gezeigt, dass das n einfacher Phishing-Versuch ist.

BeitragVerfasst: 25.07.2010 10:46 
Lexikon
Lexikon

jo, das ist keien von Blizzard, löschen und in Ruhe weiter leben. Die probieren alles um an dein Account zu kommen.

Hack ...abhacken ... hängt sie höher!

BeitragVerfasst: 25.07.2010 12:50 
Judge Thread
Judge Thread

Jep, danke für die Antworten Jungs :up:

Eine Prüfung des Headers der e-mail (Strg+U im Thunderbird) ergab auch, dass die Nachricht von irgend einem hotmail.it Account versandt wurde. Noch dazu kam die Mail auf meiner ii-Adresse an, während ich alles, was WoW betrifft, per GMX geregelt habe.

Trotzdem, sah erstmal SEHR professionell aus, hab aber nix angeklickt ;)

www.kopftreffer.de ▪ ▪ ▪ twitter.com/bluntman3000 ▪ ▪ ▪ instagram.com/bluntman3000

BeitragVerfasst: 28.07.2010 22:08 
Judge Thread
Judge Thread

Und weiter geht’s, gerade frisch rein:

Greetings!
This is an automated notification regarding the recent change(s)
made to your World of Warcraft account. Your password has recently been modified through the Password Recovery website.
*** If you made this password change, please disregard this notification. However, if you did NOT make changes to your password
we recommend you Login verify your password:
httpxxx://blabla hier stand ein offiziell anmutender Link
If you are unable to successfully verify your password.
using the automated system, please contact Billing & Account Services at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499) Mon-Fri, 8am-8pm Pacific Time or at billing@blizzard.com. Account security is solely the responsibility of the account holder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives typically must lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.
Regards,
The World of Warcraft Support Team Blizzard Entertainment

Schlimm, mich würden mal die Zahlen interessieren. Wie viele von 10+ Mio. Kunden fallen wohl auf sowas rein? Der Link hinter dem Link verweist natürlich auf eine vollkommen andere Adresse....

Weiß gar nicht, wie und wann ich so hart in die Idioten-Zielerfassung geraten bin.

BeitragVerfasst: 31.07.2010 12:40 
Lexikon
Lexikon

Ist doch perfekt, ein stillgelegter Account, auf dem es vieleicth noch was zu holen gibt. Dann schön farmen gehen mit nem schönen Hack und kein Blizzardkunde der dem Support schreibt " hehe mein Account is geknackt ". So haben die doch lustig Ruhe den schönen Account zu prostituieren.

BeitragVerfasst: 01.08.2010 12:29 
Judge Thread
Judge Thread

Stimmt und deswegen bleiben die auch hartnäckig am Ball. Gerade frisch im Briefkasten:

New Login Account Confirmation

Hello,

Blizzard Entertainment recently received a request to change the e-mail address used to log in to the Battle.net account with the username (meine e-mail Adresse). The e-mail address k***@hotmail.com has been specified as the new username for this Battle.net account. An email has been sent to this new address containing a verification link to complete the change.

Once the new address has been verified, the e-mail address (meine e-mail Adresse) can no longer be used to log in to this Battle.net account or any World of Warcraft accounts merged with this Battle.net account.

If you did not initiate this request, please click here (der Link führt dann wieder zur mir inzw. bekannten Seite) to contact the Blizzard Billing & Account Services team immediately.

Sincerely,
The Battle.net Account Team
Online Privacy Policy (hier steht der korrekte Link zu einer Blizzard-Seite)

BeitragVerfasst: 01.08.2010 13:57 
Lexikon
Lexikon

Hehe, heute wieder 2 "Bekannte" Ingame getroffen, welche gezwungner Weise gerade alle ihre Chars nackt betrachten dürfen. Scheint wohl wieder eine geplante große Account- Hack- Welle zu sein.

Also Türen dicht machen ... :peitsche:

BeitragVerfasst: 01.08.2010 14:39 
Der wohnt hier...
Der wohnt hier...

Wenn einer an mein Gold will, gibts auf die Nüsse! :up:

Alle Zeiten sind UTC [ Sommerzeit ]